June 12, 2013

Puding Karamel Yang Sangat LAZAT wihuuu... ^_^

Pada suatu petang yang nyaman, MI menjenguk ke dapur dan tengok deretan telur. Benda ni seronok dibuat bila cukup bahannya. Ada susu pekat manis atau pun susu cair maka mudahlah tercipta puding karamel selazat ini.. okay, jom jamu mata yea..hihi








Resepi ini sangat simple, MI dapat secara spontan daripada seorang bestfriend satu ketika dahulu..macam ni...


a) 1 sudu besar gula, panaskan sehingga kekuningan
b) 6/7 biji telur yang telah siap dipukul
c) 1 tin susu pekat manis
d) bahan b & c dibancuh bersama bersama satu tin susu air masak
e) masukkan ke bekas a tadi dan kukuslah untuk 45 minit
f) biarkan sejuk lebih kurang 1-2 jam
g) telangkupkan dalam bekas dan letak dalam peti ais..


hmmm..simple kan..bulan Ramadhan nanti jangan gatal nak beli, buat jer sendiri okays!





***cikepal ada resepi puding karamel tanpa telur. jom try. kat sini

No comments:

Post a Comment

Thank You Friends!

Post a Comment