March 01, 2011

Di mana Seri..?


Tak tahu nak mulakan macam mana..tapi Ikah tahu ini semua salah Ikah. Hari nie masuk hari keempat kami kehilangan Seri..memang sedih..tak tahu nak cakap camana..Rasa macam diri nie tak guna, setakat Seri pun xleh jaga...tu yang sedih sangat-sangat. Kalo sapa yang follow pasti ingat Ikah amik budak Seri kat pasar, masa tue dier ikut makcik dalam cuaca panas terik. Memang tengah jalan betul-betul, nyaris nak kena langgar. Citer Seri ada kat sini.

Camaner leh hilang? Tue yang kesal sesangat. Actually setiap pagi sebelum pi keje Ikah bagi food dan biar aje dia main dengan geng sebelah umah (geng kucen la). Dorang kamceng. Jiran pown tak kesah coz kami sama-sama bagi food, tak berkira sangat..

Macam biasa Ikah balik jiran lum balik umah, so Ikah yang uruskan si Momo-Seri & anak-ank tucen jiran tue...Empat hari lepas Ikah buat benda yang sama, cume Ikah ingat si Seri tido / main tempat lain coz dier sorang aje takder. Petang tue pusing satu umah, kiri kanan depan belakang, dalam longkang pun jengok kot-kot dier jatuh..tapi Seri tetap takder..Dah masuk malam tak dengar lagi suara dier..kemudian masuk dua hari-tiga hari & at last nie hari keempat...T_T tak tahan dah...sangat SEDIHHHHHH.....!!!

Ikah tak kesah kalo ada orang luar adopt secara illegal...janji jaga Seri baek-baek...Ikah WINDUUU sangat kat dier..tapi Ikah KESAH sangat-sangat kalo dier terlanggar kete (tapi mana bangkainya??), disepak terajang, dan yang sewaktu dengannya..Ikah dapat rasa tanggungjawab yang Allah bagi diabaikan begitu sahaja...Ya Allah...ampunilah daku! Semoga Seri sehat..ceria...dan bukannya mati!

Foto-foto kat bawah nie semua kenangan bersama Seri..

 
 Malam-malam dier rajin teman Ikah tanda buku students



Masa Ikah amik dulu..dier kurang sehat..dah bagi ubat cacing..dier kembali ceria..
 Momo pada mulanya memang tak mengalu-alukan Seri...



 Tapi lama kelamaan dorang makin kamceng...main dan tido sama-sama..



Seri anak yatim...so dier tak kesah tido sorang-sorang...


 Main sorang-sorang pown dier laaagi tak kesah...


Kali terakhir Ikah ingat bagi food kat dier..pastu dier kekenyangan sampai tertido kat bahu Ikah masa duk kat sofa..masa tue Ikah usap dier...

P/s: Seri...Ikah rindu sangat-sangat...maafkan Mama Ikah...T_T

19 comments:

  1. bunyi mcm serius...
    tp cuba ikah wat solat hajat...
    doa moga Seri jumpa jalan pulang...

    Sally pernah gak hilang...
    satu hari tu saya tak tahan sgt...
    sehari suntuk hilang...
    tgh mlm tu saya solat hajat moga Allah beri petunjuk utk cari Sally.
    Dan pagi tu, setelah puas cari...
    akhirnya saya jumpa Sally kat tingkat 8 dlm stor rumah org...

    so trylaa...

    saya phm sgt2...

    mmg sedih... takut benda tak baik terjadi kat kucing kesayangan kita.. kan?

    so trylaa...

    ReplyDelete
  2. Waa....Seri. Kat mana kamu sayang..? Pulanglah... w/apapun kak Kim doakan yg terbaek buat Seri. Semuga Allah lindungi Seri...

    ReplyDelete
  3. sabarla kak ikah..doakan seri selamat..=(

    ReplyDelete
  4. sedihnya...

    faham sgt perasaan Ikah, kita pon rasa macam tu jugak bila kehilangan MOMEL :(

    sama-sama kita doakan agar mereka selamat dan sentiasa dilindungi oleh-Nya, insya'Allah mudah-mudahan..

    ReplyDelete
  5. saba ye ikah...seri..pi dating tu..xpon pi kawin lari..dulu niss pon ade 1 kucing hilang..start tu..kucing ade skang ni..niss xbg men luar..kalo men pon dgn pemantauan..;p

    ReplyDelete
  6. Ikah,
    kacang cadangkan buat solat ghaib...ehhehe...tapi rindu kan kalau kucing kita ilang...dulu Kitty pon macam ni..seminggu hilang..=(
    http://groundnutsikacangtanah.blogspot.com/2010/09/kitty-pulang-ke-pangkuanku-akhirnya.html

    ReplyDelete
  7. Sumpahan Allah Adalah Untuk Siapa & Kepada Siapa?Mengapa? http://rosemujahid.blogspot.com/2011/02/sumpahan-allah-adalah-untuk-siapa.html

    ReplyDelete
  8. Seri hilang?...

    doakan semoga seri selamat dari bahaya, selamat pulang, dan mama Ikah nya ceria macam biasa. Amin...

    lap u Seri...lap u

    ReplyDelete
  9. hilang ke? rasa mcm baru je bc psl seri ni...semoga ada org baik yg jumpa dia dan jaga dia baik2...mintak jauhkan yg tak baik semua..amin~

    ReplyDelete
  10. wt la iklan, buh gmbo dia, tepek kt pkok2 tiang lmpu, ppan kenyataan... insyaAllah ada org bca... bg reward sket kalo mmpu.. topap ke... hehe... smoga seri pulang ngn slmat...

    Jom kongsi kisah kucing pertama anda di sini

    ReplyDelete
  11. Miss Ieza: terima kasih...Ikah sangat hargainya..memang Ikah ada buat..but bile xjumpe juga, kita cuma ada doa sebagai senjata agar dier selamat & bahagia

    ReplyDelete
  12. Kak Kim: thanks for ur pray

    ReplyDelete
  13. NISS: seri tecit agi la...bawah umo...mana leyh kawen agi...hehe

    ReplyDelete
  14. Groundnut: syukurla Kitty selamat..best rase

    ReplyDelete
  15. PM: terima kaseh Bapak Meow...

    ReplyDelete
  16. cik Fatt: itulah...harap dijauhkan perkara tak baik..terima kasih atas doa cik fatt

    ReplyDelete

Thank You Friends!