March 08, 2011

ApaKan DaYa...... T_T



Memang sedih kehilangan si comel tanpa diduga...kita sering rasakan persekitaran ini selamat..
namun yang berlaku adalah sebaliknya...Kehilangan Seri membuatkan hidup rasa sunyi...tak dengar lagi suara bising dier yang mengiau ketika lapar..jiran pun tidak tahu ke mana hilangnya si Seri nie..namun Ikah redha aje ketentuan Allah. Jauh di sudut hati Ikah doakan Seri sihat dan selamat..Ya... mungkin dier lebih bahagia dengan penjaga baru...mudah-mudahan lah ..Amiin..

Selepas beberapa hari kehilangan Seri, Ikah cuma perlu jaga si Momo yang sarat mengandung, lepas tue tucen-tucen jiran yang 3 beranak tue lah Mak Odi (ibu) & dua anaknye (Shiro & Blackie)-nanti Ikah upload foto dorang ekk.. so hari-hari memang macam tue. Dah puas tanya si Shiro & Blackie, mana budak Seri, tapi dorang tetap wat derkk ajer...haih...tensen taw...

Lepas tue kan, 2 hari lepas baru Ikah perasan asyik si Mak Odi aje yang sebok mintak food....Ikah ingatkan anak-anak dier tido atau main kat mana-mana, lama-kelamaan Ikah pun perasan, dorang pown turut hilang...jadi Ikah buat kesimpulan semua ini adalah kes culik...tapi heran gak , kalo nak culik pun agak-agak la...bukan Persian cats pown ketiga-tiga budak tecit tuh...semua kampong mari...nak kata kiut pown takderla sangat...still comot...cuma nak tunggu dorang besar remaja sket jer baru nampak cun...
Namun...apakan daya...semua ini dugaan kami pecinta kucing ...tak kesahla  kucing jiran pown...semuanya sama saja..kasihanilah mereka...so skang nie Ikah cume fokus kat si Momo dulu la yang kelihatan penat mengendong anak-anak lam pewotnya itue...

Sedih memang sedih...tercari-cari seluruh tempat tapi tak ada...Semoga semuanya sehat sejahtera ..
.Insya Allah




Di kesempatan ini Ikah nak mengucapkan thanks a million kat kengkawan yang tak abis-abis bagi kata semangat dan doakan Seri...hanya Allah yang saja akan membalasnya...
Terima kasih semua guys:



13 comments:

  1. Sabarlah Ikah...Tp kesian sgt kat mak Odi. Semuga semuanya selamat...

    ReplyDelete
  2. perasaan sedih tu mmg ada tp tabahkan hati yer Ikah..

    sama-sama kita doakan mereka selamat walau di mana mereka berada dan sesungguhnya Allah itu maha Pengasih lg maha Penyayang :)

    ReplyDelete
  3. Dear Ikah,

    Sabar ye...semoga Seri and yg MIA tu semua selamat..Moga Allah lindungi mereka :) Amin..

    ReplyDelete
  4. mmg ni la antara dugaan sbg pencinta kucing...kita sama2 doakan semoga seri dan yang lain selamat dan terbaiksihat...

    sabar ye ikah....sedih mmg sedih...tp apalah yg mampu kita lakukan,ikah dah lakukan yg

    ReplyDelete
  5. Sabar Ikah, sedih kita membacanya :(

    ReplyDelete
  6. eh eh... ada plak nma jenal. baru perasan. hehe. terima kasih. la tahzan ikah, ada hikmahnya tu. sabar ye. semoga dikurangkan dugaan selepas ni.

    Jom kongsi kisah kucing pertama anda di sini

    ReplyDelete
  7. sabar byk2... saya pulak tak boleh bygkan hidup saya tanpa Sally skrg nie.. tu psl Sally dikurung 24jam dlm rumah. Nak keluar? Tgu saya bawa keluar. Sally saya comel jugak (ramai kata comel.. :p) so risiko kena culik tu agak tinggi sekiranya dilepaskan.

    Moga seri selamat dan tak jd mangsa kekejaman manusia berhati binatang, insyaAllah!

    ReplyDelete
  8. Kak Kim: thanks,itulah...tp mak Odi nmpk cam relax..tak tahu dia pk aper

    ReplyDelete
  9. Mdm Sooyaree: mmg shedih shangat

    ReplyDelete
  10. Jenal: dah jadi jutawan yea...alhamdulillah...mmg kena byk sabar

    ReplyDelete
  11. Miss Ieza: Ikah doakan Sally sentiasa selamat & bahagia!

    ReplyDelete

Thank You Friends!