February 11, 2014

Para Wanita & Isteri Sahaja ^_^


Salam semua..lama dah tak bukak belog ni..maklum saja sibuk menyelaraskan aktiviti ko-kurikulum semenjak dua menjak ni. MI tetiba je jadi bidan terjun dalam bidang ko kat SMUAABJ nih..hukhukhuk..rasa nak nangis aje.

MI baca beberapa post kat Facebook semalam dan jumpa beberapa post yang rasanya rugi kalau tak diambil kata-katanya. MI bab ayat jiwang dan kretip ni lemah sungguh, sebab tu MI kena banyak membaca. Nak kasi ilmu dan ingatan itu sentiasa tajam di minda. 


Kata-kata petikan kat bawah ni sangat bermakna dan cukup puitis. Hebat sungguh si penulis. Kata-kata semangat buat seorang wanita, ibu dan perempuan.


******



1- "Perempuan yang kuat itu ialah apabila hatinya hancur, berderai tanpa mampu dicantumkan semula, dia berusaha untuk bangun kembali, berdiri teguh menjalani kehidupan yang penuh ranjau dengan senyuman yang indah...bukan untuk menunjukkan dirinya kuat, tetapi untuk memujuk hatinya yang lara bahawa keyakinannya, kepercayaannya dan takdir hidupnya semuanya dalam genggaman yang Maha Mengetahui dan Maha Penyayang"







2- Wanita itu memang hebat..


Photo: Kuatnya seorang wanita










Peace!

2 comments:

  1. wow, yg bwah tu ayat 5 star.. thumbs up.. (Y)
    bykkan sabar tcr, ujian dan dugaan yg dibalas dgn ganjaran pahala yg besar...

    ReplyDelete
  2. ek elle...bab PDH kan wan yang paling expert...tcr amik mana berkenan di aty jer........xgitu..

    ReplyDelete

Thank You Friends!