February 27, 2011

Bukan Gunung Nenek..tapi Datuk...!


Hmmm.....again Ikah nak share one of my unforgettable moments masa bersama ARC di UIA...zaman dulu-dulu..kini hanya tinggal kenangan..tapi dalam banyak-banyak mountain yang ada kat Malaysia nie, Gunung Nenek Datuk adalah paling best-menarik-dan-terbaek dari ladang..(ayat cikepal)..hmm...kenapa yea? Ada kenangan manis kah? Sudah tentu! tidak..Sebabnya ialah bila dah penat-penat panjat sampai ke puncak tue, kami ditemukan dengan beberapa ketul batu yang tersangatlah besau-besau ..ini memudahkan lagi pendakian ..dah sampai sana, boleh lepak dan borak-borak..angin pula menyapa-nyapa kat muka basuh dan sapu bersih segala titik peluh kami sampai kesejukan dibuatnya. 

Jika cuaca mengizinkan, kita sempat tengok sunset dan sunrise ciptaan Maha Agung yang sangat amazing. Memang speechless, first time Ikah tengok sunset dari puncak Gunung Datuk la. Tengok dari puncak gunung tak sama dengan tengok tepi pantai atau belakang umah nenek kita. Proses sunset (matahari terbenam) nie pada mulanya agak perlahan, lama-lama kita dapat tengok matahari tue bergerak sangat laju sekali 
(masuk waktu Maghrib)..masa kejadian tue, terdiam sekejap...hanya mampu berselawat banyak-banyak dan bertasbih...Subhanallah...Indahnya ciptaanMu!

 Ikah sempat ke Gunung Datuk nie dua kali aje masa kat UIA. Kali pertama sangat best..yang 2nd kureng sket..dah lupa naper kurang best...mood la kut..hihihi..Tapi yang 1st XPDC dengan para senior macho tika itu agak scary coz ada renjer hutan berkawal kat bawah masa tuh, dia kata ada rimau (bukan Si kacak I okeyh!) baru beranak, so dia agak bengkeng (garang ler)..just beware ...huuihhhh masa tue Ikah rasa nak patah balik..tetiba nampak muka Mak..tapi tetap follow senior-senior macho & tough tika itew...!!! Junior babe...jangan nak mengada..sekeh kang...so sepanjang trekking tue selawat la beratus kali dalam hati berdoa agar tidak berlaku segala yang tidak sepatutnya...akhirnya kami tiba ke puncak..Alhamdulillah...tak sempat dibaham Rimau!! haha mulott...!

Malas nak merapu...layan pic lama...around  1999-2000 kowt..haha zasss..!


 nie tengah tunggu bas untuk menghumban kami ke Rembau..



Credit to shun2u.com (chinese blogger)...ni la yang Ikah cakap batu batan besau-besau kat puncak tue...



 Kedudukan dari sudut geografi ini macham laaa..


  
Kat puncak la nie...nampak kat bawah..kalo ada bawak teropong, nampakla orang kampung kat kampung bawah tue buat aper...tehehehe..



kalo tak bergambar lam bas tak sah babe...


I told you..ARCians tak pernah suffer kat mountain...food + cook memang super marbeles.....




wah sonoknye...zaman remaja!!

yang girls tue semua geng gua...miss u all..sumer dah kawen okeys!


macam rasa masa nie muka kami-kami nie tersangatlah innocent-bersih-suci dan murnie...sisa sessi zaman SPM belum abis..camtuela nak cakap..mentah tapi matured..hahah aderker..(budak matriks babe)




Penat sampai basah baju kerana peluh...tapi senyuman tak putus..pantang tengok kamura..!


P/s: geng sepergunungan...:
Mek Tie-Mek Kas-Ija-Met Zet-Ina-Syue-Ayeem-Mat Noor-Abe Mat Die-Abe Yoe-dll baaanyakks lagi- miss you all guys..take care ..

1 comment:

Thank You Friends!