January 08, 2011

We All DeMaM... T_T


(baru duduk tersandar then sekejap jer dier terlena angkara demam)..

Apparently me and all my Chinta Hati Beta start the new year 2011 dengan demam terlebih dahulu...Ikah ingat first day ke sekolah tue dah rasa lain macam..sakit tekak..nak batuk..bersin dan all kind of unusual feeling ada tapi still wat tak taw aje because paham-pahamla kan 1st day kat school, macam mana gaya guru yang supersibuk-wajah pejabat -keadaan students dan the school itself. Semuanya masih huru hara..budak baru Form 1 yang nak daftar xyah citer ahh....luckily Ikah x jadi guru kelas this year, rasa sedikit lain, but at last I relief of course!

Hmm..talking about demam..balik school tue dah pakai kot my beloved Mr.Zack (which I brought together to school), tengahari tue sangat panas..ditambah dengan kete dijemur bawah the sun makes my car really hot like an oven or that kind of microwave. But I tell you, I didn;t feel it at all, in fact my body was greatly shaking. Before reach umahku syurgaku, I went up to see Doc..and got 2 days unexpected MC!!.. Macam xcaya jer. But the Doc convinced me like this:

"demam macam nie xmungkin sembuh dalam sehari." He said.
Owh really? Balik tue I really not feel like to eat or drink anything..jusz feel dizzy+sleepy and of course exhausted. I just sleep a couple of hours until I realized Kak Sya sneaked at the door. "Nape kakak?"
"Tak, kakak cuma kesian tengok Mama"
Then I realized that she felt something wrong when I'm not around with her and Sofiya accompanying them with their books and toys. I tried to but again failed. So bad. She talked quite a lot about her 1st day at school, I believe it was interesting. I'm sorry dear..!

Ikah jenis yang susah nak demam, tapi sekali demam memang collapsed gile2. Ikah ingat paling last demam masa kerja astro dulu, around 2006 gitu..before that paling ingat dekat nak SPM dulu..perghh lama gile arr..memang kalo keje Ikah paling xpernah amik MC, sebab sihat sepanjang masa..nak amik MC suka-suki memang xpernah terjadi lagi..sangat xpandai nak tipu diri sihat cakap tak sihat..

Next day, the Doc's word was super true, again I felt like collapsed kat katil..I took all medicine given to get well sooner. Mr.Zack the not romantic man again asked food I like, nope I said. K.Sya back to school crying, apparently, she too was the one pula yang totally demam. Then goes pula Sofiya the youngest...malam tue ke klinik...Sofiya siap dapat ubat sumbat ikut punggung. Dier almost 40, while kak sya 39. So pity kat all my Chinta Hati Beta ni kan...

I back to school only on Thursday...and you know what happen next kat school?....Super duper flood kat sana!!!. Before this Ikah dah show pic flood kat SMUAZ, but it happened once again and this time pula quite deeper. See ya


p/s: rebutlah SIHAT sebelum SAKIT....

No comments:

Post a Comment

Thank You Friends!